Щоденник місцевих виборів-2020: хто та як бореться за крісло?

27 липня 2020, 16:44

Поки що у передвиборній кампанії триває підготовчий період – створення штабів, пошук кадрів, підготовка і запуск рекламних кампаній. Але на поточний момент ключове завдання для всіх – розібратися з хитросплетіннями нових виборчих правил.

16 липня Верховна Рада ухвалила в остаточному вигляді зміни до Виборчого Кодексу. Перед цим було прийнято парламентську постанову про дату виборів – 25 жовтня – і виділено додаткове фінансування на проведення місцевих виборів.

Зверніть увагу! Ріст довіри до Авакова та циклічність рейтингів Зеленського: що показало нове опитування

Перед тим як піти на літні канікули депутати встигли також прийняти постанову про укрупнення районів. Таким чином законодавчо були вирішені всі питання, необхідні для проведення місцевих виборів за новими правилами і в новій конфігурації (з новою структурою районів, і з новою базовою одиницею місцевого самоврядування – об'єднаними територіальними громадами).

На старт, увага, вибори!

Офіційно виборча кампанія з місцевих виборів стартує тільки у вересні – за 50 днів до дати виборів. Висування кандидатів у депутати та мери міст і подача документів відбуватиметься з 15 по 25 вересня. Проте де-факто виборча кампанія вже стартувала. Деякі політичні сили і окремі кандидати вже почали рекламну кампанію.

Найбільш активними є діючі мери міст. Але почали проявлятися і їх потенційні конкуренти. 16 липня партія "Слуга народу" висунула свого кандидата в мери Києва. Від президентської партії за цю посаду буде змагатись народний депутат Ірина Верещук. "Слуга народу" вирішила зіграти нестандартно, на гендерному контрасті. Всі інші потенційні кандидати на посаду мера Києва – чоловіки, а від "Слуги народу" – жінка.

Проте за даними соціологічних опитувань беззаперечним лідером в Києві залишається чинний мер Віталій Кличко. За даними опитування Центру Разумкова (проведено з 20 червня по 2 липня 2020 р.; опитано 2025 респондентів) за нього готові проголосувати 36% усіх опитаних, або 44% тих, хто готовий взяти участь у виборах і визначився, за кого з кандидатів голосуватиме. На другому місці за рівнем електоральної підтримки – Андрій Пальчевський (відповідно 9% і 11%).

За даними соціологічних опитувань, які були проведені у липні, чинні мери лідирують і в інших містах – у Вінниці, Дніпрі, Львові, Полтаві, Харкові, Чернігові.

Партійні вподобання українців в регіонах

Поміж партій в більшості регіонів лідирує (за даними соціологічних опитувань) "Слуга народу", але, як правило, з невеликим відривом від інших політичних сил. Часто густо серед лідерів і партії місцевих мерів – Блок Кернеса (в Харкові), "Самопоміч" (у Львові), УДАР (в Києві), "Рідний дім" (у Чернігові), "Рідне місто" (у Полтаві), "Пропозиція" (у Дніпрі). У Вінниці та Вінницькій області домінує "Українська стратегія" колишнього прем'єр-міністра і мера Вінниці В.Гройсмана.

Але що цікаво: рейтинги місцевих партій (партій місцевих мерів) помітно нижче, ніж рейтинги самих мерів. Також очевидно, що майже в усіх регіонах і обласних центрах на виборах за партійними списками не буде одноосібного переможця. І в обласних і міських радах доведеться створювати коаліції більшості.

Рекламну кампанію першими розпочали нові партії – "За майбутнє", "Перемога Пальчевського", "Пропозиція". І це зрозуміло – новоствореним партіям треба розкрути ще не дуже впізнаваний політичний бренд. Але головну ставку вони робитимуть не тільки і не стільки на партійний бренд, а на інші ресурси.

Наприклад, партія "За майбутнє" має впливову депутатську групу у парламенті. В її складі депутати-мажоритарники, які мають великий вплив у своїх виборчих округах і регіонах. Засновниками партії "За майбутнє" стали представники партій "УКРОП" і "Відродження", які були одними з головних переможців на місцевих виборах-2015. Все це робить партію "За майбутнє" одним з потенційних фаворитів місцевих виборів-2020.

Андрій Пальчевський розкручує свою партію, намагаючись конвертувати свою телевізійну впізнаваність і популярність в партійні рейтинги. В Києві у нього непогані позиції. Його партія має гарні шанси пройти до Києвради. А ось по інших регіонах йому треба шукати впливових і активних партнерів серед місцевих еліт. Саме на місцеві еліти, точніше на мерів деяких обласних центрів, зробила ставку партія "Пропозиція", яку створив мер м.Дніпро Б.Філатов.

У деяких регіонах веде рекламну кампанія ОПЗЖ, в Івано-Франківську – "Свобода". Але в цілому можна зробити висновок, що рекламні кампанії окремих політичних партій проводяться точково – по окремих містах і регіонах.

До теми: Хто може зайняти місце Кличка?

Поки що у передвиборній кампанії триває підготовчий період – створення штабів, пошук кадрів, підготовка і запуск рекламних кампаній. Але на поточний момент ключове завдання для всіх – розібратися з хитросплетіннями нових виборчих правил. Над цим зараз б'ються штабні юристи та політтехнологи разом з керівниками партійних штабів та їх спонсорами.

Джерело: Українська правда