Чимало досвідчених "політичних експертів" так і робили: називали нашу команду наївними ідеалістами й радили не витрачати зусиль на гарантовану поразку. Звідусіль лунало запитання: хіба може молода політикиня протиставити щось вагоме людям, які знають усі тонкощі виборчої кампанії та політичної кон'юнктури?
Цікаво: Новий закон про Київ і дострокові вибори в столиці: що пропонує "Слуга народу"
Насправді, на 118 окрузі було багато сильних конкурентів. Серед них й одіозний нардеп VIII скликання Верховної Ради Богдан Дубневич, який мав достатньо як політичних, так і матеріальних ресурсів для перемоги на цих парламентських виборах. Усі розуміли: у нього найбільше шансів на виграш, незважаючи на задекларовані мільйони доларів та відкриту справу в НАБУ, адже за час каденції від свого імені депутат вклав чимало бюджетних грошей у добробут своїх виборців. Тож виклик перед нами стояв непростий!
Однак ми знайшли ключ до перемоги: чесність та теми, які справді хвилюють виборців. Люди вже добре відчувають, коли політики відкрито та щиро розмовляють з ними про важливе, тому перестали очікувати чергових обіцяних "доріг", "лавочок" чи "майданчиків". А також розуміють : усе це робиться за їхні ж гроші і належить їм по праву, а не є проявом милості того чи іншого депутата.
Люди хочуть більшого: нової, чесної політики. І саме такою її показала наша команда. Переконана, що такий рецепт перемоги буде корисний всім, хто готується до чергових місцевих виборів наступного року. Проте попереджаю одразу: рецепт непростий, адже вимагає значно більшої роботи… після виграшу.
Тож що стало секретом перемоги?
Передусім на нас працював бренд партії "Голос". Партія зібрала людей, компетентних у конкретній сфері: економістів, юристів, освітян, політологів, активістів та лідерів громадської думки. Звісно, це – молода команда, яка тільки формується, адже в травні такої партії ще навіть не існувало. Тож важливу роль зіграла особистість Святослава Вакарчука, який став лідером партії. Авторитет серед українців він здобув давно як музикант, філантроп і громадянин, який ніколи не залишався байдужим до долі своєї країни та людей. Окрім того, Славко є львів'янином, а це теж відіграло не останню роль у ефективності кампанії. Два приїзди Вакарчука до Львова та зустріч з мешканцями у Пустомитах, де люди мали можливість поспілкуватися з ним безпосередньо, були надзвичайно корисними, і це вплинуло на наш результат.
Завжди наголошую на тому, що виграла не я – виграла команда. Саме тому це – надважлива складова, без якої я б ніколи не впоралась!
Ядро команди сформувалося ще до виборів. Донедавна я очолювала Львівську міську організацію "Української галицької партії". Тому практично весь склад штабу – члени УГП. Але складно уявити справжню команду без допомоги сім'ї, волонтерів, інших людей, які якимось чином долучились до роботи (були спостерігачами чи агітували за мене на вулиці серед сусідів).
Читайте також: Зеленський сказав, кого бачить наступним мером Одеси
Як це було? Ось, наприклад, "базарний день" в містечку Щирець. О 7 ранку треба бути вже там. Хто поїде до Щирця? Не було такого, щоб хтось не погодився, а навпаки – швидко набиралось чимало охочих, які вставали о 6 ранку та їхали розповсюджувати газети.
Або ось ще історія про чорний піар. Наприкінці кампанії конкуренти почали використовувати недобросовісні методи боротьби: в окрузі з'явились плакати проти мене, довелось знімати. І не було жодних проблем у тому, що Роман Лозинський, колишній голова УГП, а на той момент координатор "Голосу" Львівщини, спокійно разом з моїм чоловіком та членом штабу Максимом Ковтуном ходили Львовом й до 5 ранку знімали ці плакати.
Упродовж шести тижнів ми спали по кілька годин. Працювали дуже наполегливо, віддано, натхненно і на позитиві, напевно, у цьому і є найголовніший секрет успіху нашої спільної перемоги.
Боюсь недооцінити роль сім'ї на цих виборах, бо це – не тільки найкраща команда підтримки, але й найкраща мотивація щодня вставати й працювати ще більше, коли здається вже зовсім немає сил.
Мій чоловік Сергій, наприклад, був основним аналітиком кампанії. Моніторити новини – це те, що вдається йому на всі 100%. У штабі допомагав практично щодня і навіть змирився з тим, що вдома порожній холодильник. Сестра з чоловіком теж завжди були "в роботі": і машину на події організувати, і кілька ночей сидіти разом зі мною під час відстоювання голосів. Батькам окрема подяка. Вони не тільки доглядали за дітьми під час виборчої кампанії, але й встигли організувати цілу мобільну групу, яка їздила по селах і ходила від хати до хати, агітуючи за мене.
Я не складала програму з красивих слів, які б мали сподобатись усім. Я чітко декларувала прості, зрозумілі людям речі та говорила правду такою, якою вона є.
Також визначила 5 основних пунктів, які намагатимусь змінити на державну рівні (податкова система, система громадського транспорту, інноваційні профільні школи, ринок землі та поводження з твердими відходами). Усі ці питання насправді дуже близькі людям. Тож головне – пояснити їх простою доступною мовою з життєвими прикладами.
Специфіка мого округу в тому, що більша його частина – села. І якщо, наприклад, у Львові земельну реформу сприймали добре, то в Пустомитівському районі до неї мали недовірливе й упереджене ставлення. Я це прекрасно розуміла, але не намагалась якось приховати цей пункт програми від мешканців сіл, а навпаки – під час зустрічей завжди розповідала про доцільність упровадження ринку землі і пояснювала: якщо все зробити правильно, це значно покращить економіку України.
В останню неділю перед виборами вирішили в один день охопити велику кількість церков, щоб агітувати. В окружних районах Львова їх дванадцять, і ще 123 населених пункти, де в кожному селі приблизно одна чи дві церкви. Тож їхати зібрались усі: штаб, волонтери, родичі, друзі, сусіди… Нас було близько 70 людей, і ми змогли знайти достатню кількість авто. Навіть друзі, які живуть не у Львові, приїжджали на власних машинах та допомагали розвозити людей.
Вас також може зацікавити: Кличко проти всіх: хто претендує на крісло мера Києва?
Також у нас були креативні групи, наприклад, група волонтерів на велосипедах, які розвозили агітматеріали, група волонтерів, що стояли на статичних точках, група, яка ходила по квартирах, тощо. Був у нас і причіп, де знаходилась моя фотографія і логотип партії "Голос". Цей причіп їздив від села до села з колонкою, звідки лунали пісні Святослава Вакарчука, а також були вмонтовані рекламні ролики з голосами співака й відомого телеведучого Сергія Притули. До речі, наша львівська команда "Голосу" зняла відео з Притулою, після якого фраза "А головне – наша Галя не балувана" запам'ятається людям ще надовго!
Я розуміла: округ великий, тому потрібна розгалужена мережа комунікацій. Ми разом з командою знайшли в ОТГ, в селах та мікрорайонах Львова різні ініціативні групи (ОСББ, громадські організації або ж просто активні середовища). Це люди, яких раніше не знала, але під час кампанії ми об'єдналися. Це люди, які хотіли змін та нових облич. Вони долучались по-всякому: агітували у своїх районах, розповсюджували листівки або ставали спостерігачами. Насправді, активістам, особливо в сільській місцевості, було складно якось підтримувати мене, адже багато хто мав кардинально іншу думку, тому я їм щиро вдячна за підтримку.
Концепція організації зустрічей теж була вдалою, і найголовніше в ній те, що ми провели їх дуже багато, близько ста! Виступаючи перед виборцями, я завжди чітко відповідала на запитання. До речі, не було таких питань, на які не могла б знайти відповіді, навіть якщо вони були провокативні. Пам'ятаю, як в Оброшині та Щирці мої виступи знімали на камери представники конкурентів, намагаючись так мене залякати. Але насправді це мало зворотний ефект, і я протягом усієї передвиборчої кампанії до таких методів ставилась з посмішкою. Цих людей було достатньо легко впізнати, адже вони одразу виділялись з-поміж інших.
Медійна складова – ще один елемент, без якого складно уявити хоч якийсь успіх. У нас потужний та професійний медіавідділ. Я б навіть сказала не просто медійний, а медійно-політичний. Мені пощастило, адже він був сформований ще давніше, за що надзвичайно вдячна Українській галицькій партії. Саме цей відділ допоміг розробити модель і стратегію нашої передвиборчої кампанії. Ми зустрічались щонайменше раз на тиждень, збирали великі наради й обговорювали всі нюанси нашої роботи. Була чіткість у кожному моменті, а також продумані ключові комунікаційні меседжі, системний підхід і вдала методологія.
Найважливіше – ми не використовували чорних технологій, не грали проти жодного з конкурентів та йшли до своєї мети чесно, показуючи приклад реально нової політики.
Я не можу випустити з уваги жодної з вищезгаданих складових і завжди називаю їх в комплексі. Мені здається, якщо забрати хоч один з елементів, то однозначно не було б такого успіху. Ми дійшли до кінця та відстояли результати голосування в ОВК лише тому, що згуртувались усі разом проти старої політики та брудних технологій. А по-іншому й виграшу не було б.
Тому наостанок хочу побажати кожному з вас: ніколи не здавайтесь! Впевнено втілюйте в життя всі свої починання та знайте – все вийде, якщо робити це щиро і вірити в свої сили.
Важливо: Без колишніх: у "Слузі народу" анонсують оновлення на місцевих виборах